sâmbătă, 24 decembrie 2011

Mesaj de Craciun

Motto: "Using the Bible to defend the Bible is kinda like believing David Spade is cool 'cause he told you so." ~ Josh Thomas (actor, comedian, gay, atheist).



Urmatoarele cuvinte sunt adresate tuturor intru aducere aminte. Nu este o critica sau un atac la adresa credintei sau convingerilor personale, ci doar o opinie.

In urma cu vreo doua saptamani, am descoperit pe un forum american pe care-l frecventez de zece ani, un subiect interesant: profetie biblica ca si adevar. Trebuie spus din start ca forumul in cauza se adreseaza tuturor celor interesati de religii, practici aferente, ocult si toate cele - e limpede deci ca este frecventat de o multime de indivizi, de la crestinul standard, pana la adepti Wicca, atei si vreo doua vrajitoare, Stiu ca pare foarte ciudat, dar cei pe care-i stiu de ani de zile sunt niste oameni surprinzator de civilizati, politicosi si pasnici.Revenind la subiect, am dat peste post-ul amintit mai sus accidental. Prefer sa nu ma implic in discutii despre religie (mai exact care e aia buna), fiindca in cele mai multe cazuri, se transforma in scandaluri. Totusi nu m-am putut abtine sa nu-l intreb pe Peter Huff, autorul post-ului, de ce crede el ca Dumnezeul si Biblia lui sunt reale si adevarate, si de ce este atat de sigur ca nu face propaganda falsa. Din momentul respectiv am fost tratat ca un eretic, desi discutia a continuat pana alaltaieri...

Pe scurt, timp de doua saptamani m-am batut cu un fanatic (cine a citit Fun With Fanatics stie), incercand NU sa-l conving a Biblia (se) inseala, ci sa scot de la el o explicatie rationala pentru devotamentul exagerat. M-am gandit, in prostia mea, ca ma va surprinde eventual; cred in Dumnezeu, dar crestinismul nu imi mai vorbeste pe inteles, deci speram ca, undeva in dscutia asta, sa mi se dea un refresh spiritual. Nu numai ca nu s-a intamplat, ci chiar mi s-a intarit convingerea ca refuzand sa fiu etichetat altfel decat credincios, am luat cea mai buna decizie.De la Geneza, la Noe, la contradictiile din Dumnezeul Vechiului Testament si cel al Noului Testament, de la fosilele de dinozauri, evolutia ca si exemplu material, faptul ca Biblia a fost scrisa de OAMENI, nu zei, pana la datarea cu carbon, Wikipedia si neclaritatile din Cartea Sfanta, Cruciade, Inchizitie, Marea Schisma, toate situatile istorice in care Biserica s-a folosit de religie si a manipulat oamenii prin interpretari, traducerea incorecta, dovezile arheologice si antropologice etc. etc. et-fucking-c!... Am incercat absolut totul! Fiecare raspuns primit s-a rezumat la scoaterea din context a anumitor afirmatii, invocarea citatelor din Biblie si sustinerea pana-n panzele albe ca Biblia este perfect tradusa si tot ce scrie in ea e adevarat. DA! Inclusiv, imbecilitatea cu Adam si Eva... Eventual am cedat si l-am lasat cu obsesia lui, convins ca il urasc pe Dumnezeu si ca Biblia imi repugna.

Nu stiu cum e posibil ca un crestin sa fie atat de intolerant. Sa atace credintele altora, sa promoveze Dumnezeul lui Cristos ca pe un tiran ce ii pedepseste groaznic pe cei care nu-l recunosc si care-l numesc Buddha, Alah sau... Kyle. Vreau sa va ganditi la asta. Iisus spune ca este fiul lui Dumnezeu si vine cu un mesaj de pace. Promoveaza toleranta, iubirea, modestia, si da dovada de mila, de rabdare si, cel mai important, de sacrificiu! Nu e nevoie sa credem ca a existat ca si individ sau ca e doar un exemplu sau metoda de promovare sau o simpla metafora pentru tot ce e Bun ca sa intelegem despre ce este vorba. Totul e limpede, clar, simplu, asa cum ar trebui sa fie venind din partea unei entitati supreme care se adreseaza unor furnici cu intelegere limitata.

Mesajul meu e simplu: daca sunteti crestini, atunci sarbatoriti Craciunul in fiecare zi si incercati sa urmati exemplul din Biblie! Trei zile de post si o spovedanie nu numai ca nu confirma devotamentul nimanui, ci arata cat suntem de ipocriti. Pacatuim groaznic un an intreg, apoi ne prefacem suntem umili si spirituali...Eu nu ma numesc ortodox, catolic, musulman sau budist. Cred intr-un dumnezeu care poate sau nu sa fie cel din Biblie. Dar va urez tuturor un Craciun asa cum ar trebui sa fie, cu fericire, cadouri si alaturi de cei care va iubesc, dar si cu aducere aminte despre ce sarbatoriti. Si daca, macar o clipa, intelegeti ca nu numele lui divinitatii la care ne inchinami este important, ci efortul de a-i urma exemplul, atunci nu am scris toata chestia asta degeaba.

Sarbatori fericite tuturor!
...de undeva prin Mediterana.

Niciun comentariu: