sâmbătă, 9 iunie 2012

Electoral

Din http://www.decemergeulavot.ro/10-motive-pentru-a-merge-la-vot/

1. Strabunicii tai s-au luptat si au suferit timp de mii de ani pentru ca tu sa poti face asta; te-ai nascut intr-una din primele generatii din istorie care au acest drept.

Parerea mea: Mii de ani? Ce strabunici longevivi am avut! Si ce istorie alternativa au trait! Sa mori tu ca de mii de ani ne luptam pentru dreptul FANTASTIC de a vota! ...Votul este o optiune, nu o obligatie!

2. Oameni de varsta ta au murit pe strazi in 1989 pentru ca tu sa poti vota; foloseste-ti dreptul!

Parerea mea: In 1989 au murit cateva sute de nefericiti pentru o lovitura de stat. Daca ai impresia ca puterea a ajuns in mainile ALTOR oameni decat cei de dinainte de '89, esti fie naiv, fie un bou.

3. Daca nu votezi tu, altii o vor face si vor hotari in locul tau. Si poate sunt niste oameni mult mai prosti decat tine…

Parerea mea: Cu siguranta! Ai omis faptul ca sunt mai multi si mai corupti.

4. Daca totul e perfect in jurul tau, nu are rost sa votezi. Daca totusi crezi ca ar trebui facute niste schimbari, du-te si voteaza!

Parerea mea: Sa schimb pe cine cu cine? Difera doar numele si sigla partidului.

5. Si tu poti influenta deciziile liderilor tai; fiecare vot conteaza, nu esti singurul nehotarat, unul cate unul se aduna numarul voturilor care pot schimba societatea.

Parerea mea: Multumesc! Acum stiu si eu cum functioneaza sistemul de votare! ...Deciziile liderilor societatii (nu ai mei) sunt influentate doar de interlopii care le-au finantat campania electorala.

6. Uneori soarta unei tari e influentata de o mana de oameni; in anul 2000, George Bush a devenit presedintele Statelor Unite cu doar cateva sute de voturi in plus fata de Al Gore; si stim cu totii ce a urmat…

Parerea mea: George Bush a castigat ilegal. Cam cum a castigat Base cu diaspora la ultima campanie. Daca S.U.A. isi permite chestii d-astea, ce te face sa crezi ca Romania are mai mult bun simt?!

7. Exista miliarde de oameni pe planeta noastra care ar da orice sa poata vota; tu poti; de ce sa nu o faci?

Parerea mea: MILIARDE? Prietene, esti cumva Dan Diaconescu de hiperbolizezi totul? ...Cred ca-s mai multi aia care ar da orice pentru apa si mancare.

8. Chiar daca nu iti place niciun candidat, tot ar trebui sa te prezinti la vot. Poti sa iti anulezi votul si sa transmiti astfel un mesaj politicienilor; altfel ramai doar un anonim indiferent. Atentie – daca vrei sa faci asta, pune stampila pe mai multi candidati nu vota in alb (adica nu lasa buletinul gol) deoarece exista riscul unor fraude.

Parerea mea: Asta nu se considera "motiv de a vota". Fiindca nu votezi. Te asiguri doar ca nu-ti fura nimeni votul. Minunat stat asta in care politicienii sunt pasibili de furt! As vrea sa traiesc intr-unul in care sa nu fiu obligat sa merg la vot. Eu stiu...? Unul democratic poate? ...Pun stampila pe toti de fiecare data, de ani de zile. Merci!

9. Daca nu votezi, nu ai dreptul sa te plangi; poate votul tau ar fi schimbat putin situatia; dar asa, degeaba esti sictirit si apatic, e vina ta, nu ai profitat de sansa pe care o aveai, ai ramas pasiv si acum suporti consecintele deciziei tale.

Parerea mea: Nu va suna ca ceva ce ar fi spus Basescu? "E vina voastra, gaozarilor!" Mosule, eu am fost in Bucuresti cand 10.000 de oameni au asaltat strazile si au urlat ca nu mai pot. Cand li s-au taiat salariile la doctori, profesori, militari, politisti... In aceeasi zi, pe la ora 12, l-am vazut live pe Boc cum a aparut la TV si a zis: "Da, stim ca nu va convine, dar asta e." Cu alte cuvinte, ne pisam pe voi si ceea ce va doriti! Ia-ti tu consecintele si baga-le unde nu rasare soarele, ok?

10. E cool sa votezi; face parte din maturizarea ta – acum ca armata nu mai e obligatorie, votul este singurul ritual oferit de stat dupa ce devii major; cand votezi arati tuturor ca nu mai esti un copil inocent ci ai devenit un adult responsabil.

Parerea mea: CE MA!? E cool? Asta e marea dezvaluire si intelepciunea pe care voiai s-o imparti cu restul populatiei? Ca adult responsabil, te trimit in mortii ma-tii!

Niciun comentariu: